Култура

Вечерва на РУТА „Декамерон“ со прашања за личната слобода на поединецот

Во рамките на фестивалот на регионалната унија на театри- РУТА, што се одржува во Драмскиот театар, вечерва се игра претставата „ Декамерон“. Работена е како копродукција меѓу Градскиот театар од Подгорица, Народниот театар од Ниш и фестивалот Барски летопис, а режијата е на Дејан Пројковски. Тој од збирката новели на Бокачо гради концепт, актуелизирајќи го прашањата за личната слобода на современиот човек.

Колку е ограничена слободата на поединецот денес од моралните, општествените и религиските догми, е прашањето што го поставува претставата „ Декамерон“, работена како копродукција меѓу Градскиот театар од Подгорица, Народниот театар од Ниш и фестивалот Барски летопис. Приказните од збирката новели на Џовани Бокачо, од 14 век, поврзани со појавата на чума во Фиренца, оживуваат низ современиот прочит на режисерот Дејан Пројковски.

  • Повлековме една паралела со изминатите неколку години , со времето на короната , со затвореноста , со отуѓувањето и се обидовме да навлеземе во тој свет на „ Декамерон“ и на „ Бокачо“, каде што всушност главната тема е човековата слобода , меѓутоа личната слобода, кажа режисерот Дејан Пројковски.

Дејствието следи група луѓе кои во услови на пандемија, се изолираат и раскажуваат различни приказни. Драмската структура тече низ фрагменти , со изразен контрапункт меѓу сцените на животот и смртта, хуморот, апсурдот и трагичното.

  • Ова е претстава што се обидува малку да се побуни и да биде во насока на докажување на човечкото достоинство, вели драматургот на претставата Стеван Копривица.

Трансформирајќи се, 13 актерите играат повеќе улоги. А, акцентот е на емоциите, од кои потекнува и мизансценост.

  • Се бараше шпицот на една и друга емоција, така што тоа мене ми беше многу интересно, кажа Сања Крстовиќ, актерка од Народниот театар од Ниш.

Спојот на ренесансни и современи костими е авторство на Mарија Пупучевска, на сценографијата работеше Валентин Светозарев, а музика за претставата компонираше Горан Трајковски.

Сотир Трајков

© 2020 Телевизија Телма. Сите права се задржани. Овој текст не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со Телевизија Телма.

Поврзани содржини

Борба на највозвишеното и најниското во човекот, на отворањето на „Мајските оперски вечери“

Дејан Дејан

Диана Добрева: Културата е патот преку кој Бугарија и Македонија можат да се сплотат

Дејан Дејан

Бојаџиевска: Дубравка Угрешиќ не можеше да ја поднесе бруталната комерцијализација на уметноста

Дејан Дејан

Користиме колачиња на нашата веб-страна за да ви го дадеме најрелевантното искуство со запомнување на вашите преференции и повторни посети. Со кликнување на „Прифати“, вие се согласувате да се користат колачиња. Прифати Прочитај повеќе