Култура

Уништувањето на јавното во интерес на приватното, тема на перформансот „ Градот како сцена-шетачката“

Кога јавниот простор станува сцена и како јавните добра исчезнуваат пред налетот на личните, профитерски интереси, се прашањата што ги отвора перформансот „ Градот како сцена- шетачката“. Тој претставува продолжение на проектот со кој организацијата ФРУ се претстави годинава на Прашкото квадриенале за перформанс, дизајн и простор. А, изведбата во киното на Железничка зграда е враќање кон почетоците на оваа група уметници од независната сцена, кои оживуваат заборавени и девастирани простори од минатото.

  • За нас дејствието е секогаш поврзано со некој политички аспект. Тука се занимаваме со врската, цело време се занимаваме со таа дијалектичка врска на јавното наспроти приватното. И јас мислам дека овој простор е добар репрезент, добар лик е за она што го работиме, вели кураторот Филип Јовановски.

Низ мултимедија проектот се фокусира на случаите со Домот на АРМ, Албанскиот театар за деца и млади, насилството што го создава звукот и на Мермерниот комбинат од Прилеп.

  • Затоа што доаѓам од Прилеп го донесов „ Мермерниот комбинат“ и го поставив прашањето , дали сме свесни како ги искористуваме нашите природни ресурси во оваа држава , тие што ги имаме, што се наши, а можеби не ни припаѓаат на нас, прашува перформерката и кореограф Викторија Илиоска.

Драмската програма на МОТ завршува вечерва со изведбата на „ Евангелие по Ф.М. Достоевски“, во режија на Јернеј Лоренци, а во продукција на СНТ од Нови САД. Претставата го поставува прашањето за постоењето на Бог, во свет во кој и најмладите се изложени на екстремни страдања.

  • Централниот дел од претставата е романот „ Браќа Карамазови“ во кој го има тоа главно преиспитување. Има ли Бог, нема ли Бог и ако го има зошто сè е така поставено како што е сега и зошто светот е толку суров, на примерот со децата. И потоа се случи сè она за што кажавте во Газа и станува навистина актуелно, вели актерот Радоје Чупиќ.

Вечерва ќе биде соопштено која од 6 претстави од независната сцена, ќе ја добие наградата „ Биш“, која МОТ ја доделува по втор пат.

Сотир Трајков

© 2020 Телевизија Телма. Сите права се задржани. Овој текст не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со Телевизија Телма.

Поврзани содржини

МНТ со праизведба на „Хенгинг Араунд“, а Драмски театар со премиера на „Хеда Габлер“

Дејан Дејан

Борба на највозвишеното и најниското во човекот, на отворањето на „Мајските оперски вечери“

Дејан Дејан

Диана Добрева: Културата е патот преку кој Бугарија и Македонија можат да се сплотат

Дејан Дејан

Користиме колачиња на нашата веб-страна за да ви го дадеме најрелевантното искуство со запомнување на вашите преференции и повторни посети. Со кликнување на „Прифати“, вие се согласувате да се користат колачиња. Прифати Прочитај повеќе