Наставници кои немаат компјутери ,опрема и информатички познавања за да предаваат он –лајн, анксиозни ученици кои од март месец остана дома поради пандемијата, родители во улога на наставници , деца со попреченост без образоваби асистенти , ова е заклучокот од истражувањето на тимот на Народниот правобранител. А, само 8 отсто од испитаните основни и нешто помалку , 7 отсто од испитаните средни училишта одговориле дека онлајн наставата има предности. Останатите се изјасниле дека децата треба да се вратат назад во училиштата. Сличен е ставот и на ученците и нивните родители. Тие се пожалиле дека наставниците лекциите и домашните само ги праќале преку Вибер, Фејсбук и на мејл без да им ја објаснат материјата.
Негативни мислења се во контекст на тоа дека онлајн наставата била преголемо оптеретување за родителите и дека го нема истиот ефект како класичната настава , учениците биле преоптеретени од премногу зададени задачи и дека како проблем се јавило усогласување на распоредот на часови со работното времена родителите.
Според анализата на Народниот правобранител, ова е последица на неподготвеноста на Бирото за развој на образованието кое постои за вакви случаи, но и поради нерасполагање на компијутери и информатички познавања. Само 11% од наставниците од основните училишта имале услови за спроведување онлајн настава, а високи 58 проценти одговориле дека или имаат комијутер,а не се обучни да предаваат он –лајн или ако имаат обука немаат комјутерска опрема .
Значајно помал е процентот на училиштата кои одговориле дека наставниот кадар во рамките на конкретното училиште е целосно подготвен од технолошки аспект, како и од аспект на поседување дигитални вештини и компетенции за реализација на квалитетна е-настава .
Тимот на Народниот Правобранител од јуни до август месец анкетирал 72 училишта од цела Македонија, а резултатите и извештајот се дадени во МОН со препораки како да се обезбеди правото на секој ученик да учи и да се образува. Испратено е и барање за дигитализација на наставата која ќе биде достапна за сите ученици, безрализка дали доааѓа од град , рурална средина, дали се деца со попреченост или пак се од социјално загрозено семејство.
Теодора Цветковска