Вести Македонија

Досега чинел 575 милиони евра, но сè уште не се вози по Кичево-Охрид- ревизорите открија зошто

Државните ревизори откриваат зошто уште не е изграден патот Кичево -Охрид за кој досега се инвестирани најмалку 575 милиони евра.

Ревизијата на ЈП Државни патишта открива дека до сега за патот Кичево-Охрид до ноември лани биле инвестирани 575 милиони евра, а е реализирана изградба за 429 милиони евра или 72 % односно околу три четвртини од патот.

Деценија по стартот на работите и еден ден по посетата на трасата од страна на надлежните, ДЗР со ревизорскиот извештај објавен денеска едноставно констатира и покрај пораснати трошоци за околу 45 проценти, патот Кичево-Охрид го нема.

Доцни поради промената на проектната документација која на почетокот пред една деценија имала серија недоследности, не била усогласена со терен, морало повторно да се проектираат тунели, мостови и потпорни ѕидови, морале да се изработат нови проектни решенија за стабилизирање на косините, а морало да се прават проекти и за нови патишта за исклучување.

  •  усогласување на проектната документација со реалните услови на терен;
  •  препроектирање на постоечка документација за тунел, усеци, вијадукти, мостови, потпорни ѕидови, надпатници и подпатници;
  •  изработка на нови проектни решенија за стабилизација и заштита на косините на усеците и санација на свлечишта на целата траса од патната делница;
  •  изработка на проектна документација за 9 патни јазли и нови алтернативни патишта и подпатници за поврзување на населените места кои не биле предвидени со основниот проект;
  •  дополнителни геотехнички истражни работи поради променлива геологија на терен која не одговара на геологијата предвидена со проектите.

-Набројаните недостатоци за проектната документација, нерешените експропријации на земјиштето, како и недоволно обезбедените соодветни човечки и технички ресурси од страна на изведувачот, влијаеле на пролонгирање на изградбата и предизвикале дополнителен одлив на финансиски средства над првично договорените, што не е во согласност со пропишаниот правен стандард за постапување со должно внимание уреден со Законот за трговски друштва, стои во извештајот на ДЗР.

Свлечиштата и природата се побрзи дури и од внимателниот сеопфатен приод на ревизорите. Во извештајот стои дека имало 11, иако во декември се појавиле уште две, а најголемото е веднаш над Кичево и Кнежино, кое ги покрива речиси двете асфлатирани ленти на оваа делница.

Тој проблем допрва ќе се решава преку преговори со кинеската Синехидро, а Ревизорот советува во тие преговори да се земат предвид сите досега даден народни пари, но и да не се предизвикува дополнителна финансиска штета односно да се земат предвид „последиците во случај на раскинување на договорот и искористување на можноста од правна заштита“.

Во ревизорскиот извештај за „Државни патишта“ нотирани се и серија забелешки и неповолно мислење за реалноста, објективноста и законската усогласеност на финансиските извештаи на ова претпријатие со најголем буџет во државата.

Наведена е и недоволна подготвеност на ЈП „Државни патишта“ за планирање, проектирање, градење и реконструкција на патни делници поради што се зголемува вредноста на склучените договори.

Миомир Серафиновиќ

© 2020 Телевизија Телма. Сите права се задржани. Овој текст не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со Телевизија Телма.

Поврзани содржини

Рускиот министер за транспорт пронајден мртов во својот автомобил откако беше разрешен од Путин – се тврди дека извршил самоубиство

Дејан Дејан

Целосно прекинат сообраќајот во двата правци на патниот правец Стенковец – Блаце а затворен и граничниот премин Блаце

Дејан Дејан

Рускиот министер за сообраќај претпладнево доби отказ, попладнево пронајден мртов

Дејан Дејан

Користиме колачиња на нашата веб-страна за да ви го дадеме најрелевантното искуство со запомнување на вашите преференции и повторни посети. Со кликнување на „Прифати“, вие се согласувате да се користат колачиња. Прифати Прочитај повеќе