Многумина се прашуваат како Русија, откако минатата недела ги ракетираше украинските радари, сè уште не ја презеде контролата над воздушниот простор.
Со оглед на тоа што има огромен асортиман од околу 300 модерни борбени авиони подготвени за напад, како тоа сè уште не го активира?
Но, контролата на воздушниот простор, која е од големо значење за акциите на теренот, обично не е лесен или одржлив потфат. Дури и со воздушна супериорност, потребно е многу време за да се постигнат стратешките цели. Исто така, тешко е да се одржи надмоќта во воздухот бидејќи копнените сили учат од своите грешки и ја менуваат тактиката, пишува Телеграф.
„Русија се одмаздува со самозадоволно и арогантно планирање на воздушни и копнени акции“, рече Енди Нетервуд, поранешен пилот на британските воздухопловни сили.
„Руските воздухопловни сили немаат големо неодамнешно борбено искуство, освен во Сирија. Не знаете колку навистина се добри вашите воздушни сили додека не се обидат во војна“, додаде тој.
Проблеми од техничка природа?
Загуби имаше и од украинска страна. Вчера беше објавено дека полковникот Олександр Оксанченко, познат како Сивиот волк, пилот на украинските воздухопловни сили од 2013 до 2018 година, бил убиен за време на конфликтот во петокот вечерта.
Некои експерти сметаат дека техничките причини би можеле да бидат една од причините за релативно „мирното небо“ над Украина. Имено, руските воздухопловни сили немаат големо искуство со наведувана муниција, вели Џастин Бронк, експерт за воздухопловни сили во Британскиот кралски институт за Обединети услуги (РУСИ).
„За време на борбените операции над Сирија, само флотата Су-34 редовно користеше водена муниција, па дури и овие специјализирани авиони често прибегнуваа кон фрлање беспилотни бомби и проектили“, рече Бронк.
„Ова не само што укажува на многу ограничено знаење за ракување со водена муниција од страна на руските ловци, туку и дека снабдувањето со воздух на Русија ПГМ е многу ограничено“, додаде тој.
Тешкотии при откривање цели
Бомбардерите Су-34 досега не се често видени за време на инвазијата на Украина, но беа забележани над Харков во понеделникот, а експертите веруваат дека тоа е потег што укажува на поагресивна употреба на воздушната моќ.
Тие додаваат дека Русите понекогаш имале проблеми со откривање на цели од воздух за време на конфликтот. Сателитските снимки од комерцијалната сателитска компанија Планет покажуваат дека меѓу 22 и 27 февруари воздухопловната база Озерне, 100 километри оддалечена од Киев, постојано била ракетирана.
Сепак, иако може да се видат најмалку шест ракетни области, ниту една не била на главната писта и веројатно е дека оваа акција значително не ја загрозила континуираната употреба на базата од страна на украинските воздухопловни сили.
„Руските воздухопловни сили може да станат многу деструктивни во наредните денови.
Експертите, исто така, велат дека руските авиони веројатно немаат механизам за препознавање на целта, што значи дека имаат ограничена способност правилно да ги идентификуваат и да ги поддржат своите копнени сили. Односно, во случај на истрелување на ненаведувани проектили, тие би можеле да ги погодат сопствените војници или да предизвикаат цивилни жртви.“ – вели Бронк.
„Ова значи дека водачите на руските воздухопловни сили нема да сакаат да користат поголем дел од нивната потенцијална воена сила за време на конфликтот во Украина додека политичкото раководство не одобри употреба на ненаведувани ракети за бомбардирање на урбаните области под контрола на Украина“, рече Бронк.
„Оваа неселективна форма на воздушен напад е стандардна практика на Русија и Сирија во Алепо и Хомс, а руската авијација, за жал, веројатно ќе ја искористи во Украина во наредните денови“, додаде тој.
Бронк предупредува дека конфликтот во Украина може да трае и дека руската авијација може да стане „многу деструктивна“ во наредните денови.