Една неодамнешна студија на Галуп покажа дека процентот на населението во САД кои се членови на црква, џамија или синагога сега е само 47 отсто, што е помалку од здравите 70 отсто пред две децении. Податоците за 2019 година, исто така, значат дека бројот падна под 50 проценти.
Галуп почна да ги прашува Американците за нивното членство во црквата во 1937 година – и со децении бројот секогаш беше над 70 проценти. Тоа почна да се менува во 2000 година и оттогаш бројот постојано опаѓа.
Дејвид Кембел, професор и претседател на одделот за политички науки на Универзитетот во Нотр Дам, рече дека една од причините за падот е политичка – „алергиска реакција на религиозната десница“ која ја меша политиката со верата.
„Многу Американци – особено млади луѓе – ја гледаат религијата поврзана со политичкиот конзерватизам, а особено со Републиканската партија“, рече Кембел.
Тој вели дека отсекогаш имало одлив и прилив во американското придржување кон религијата, но тој смета дека сегашниот пад веројатно ќе продолжи.
Христијанските националисти – кои веруваат дека Америка е воспоставена како, и треба да остане, христијанска земја – наметнаа мерки за да ја втурнат својата верзија на религијата во американскиот живот.
Подемот на „ништо“
„Ништо“ е термин кој понекогаш се користи за луѓе без религиозна припадност во САД.
Според Центарот за истражување „Пју“ уделот на религиозно неповрзано население во САД, кој се состои од луѓе кои го опишуваат својот религиозен идентитет како атеист, агностик или „ништо посебно“, во 2019 година изнесува 26 проценти, што е повеќе од 17 проценти во 2009 година.
Религиозните „ништо“ растат побрзо меѓу демократите отколку републиканците, иако нивните редови се зголемуваат и во двете партиски коалиции.
Иако религиозно неповрзаните луѓе се во пораст меѓу младите луѓе и повеќето групи постари возрасни лица, нивниот раст е најизразен кај младите возрасни.
Податоците покажуваат голем јаз меѓу постарите Американци и милениумците во нивните нивоа на верска припадност и присуство. Само половина од милениумците (49 проценти) се опишуваат себеси како христијани, четири од десет се религиозни „ништо“, а еден од десет милениумци се идентификуваат со нехристијански вери.
Владите кријат нешто
Неодамнешниот извештај за Вокс објасни дека многу млади Американци се чувствуваат беспомошни пред злото и избираат наративи кои имаат едноставни одговори на нивните стравови.
Евелин Хуарез, 25-годишната ТикТокерка од Далас со 1,4 милиони следбеници, направи видео за трагедијата во Астроворлд, концертот на Тревис Скот минатиот месец, каде што загинаа осум лица, а повеќе од 300 беа повредени. Таа не го покрива самиот инцидент, туку наводната „сатанска симболика на сетот“.
Многу од нејзините видеа откриваат интерес за вистински криминал и теории на заговор – случајот Габи Петито, на пример, или „ѓаволските чевли“ на Лил Нас Икс или теоријата дека повеќе светски влади кријат информации за Антарктикот.
Едно од нејзините видеа од ноември сугерира дека анкетата испратена до жителите на Тексас за употребата на електрична енергија за критична здравствена заштита може да означи дека „нешто доаѓа и Владата го знае тоа“.
Нејзините верувања потсетуваат на многу други на Интернет, луѓе кои зборуваат за „лоши вибрации“, демонски духови или космичка несреќа што се наѕира веднаш над хоризонтот, нешто што владата можеби се обидува да ја задржи во тајност.
Интернет религија!
Хуарез рече дека била воспитана како христијанка, иако на 19-годишна возраст почнала да има поличен однос со Бог надвор од организираната религија.
Денес, таа повеќе се идентификува како духовна, како што тоа го прават сè поголем број млади луѓе, многу од нив ги разработуваат своите идеи во реално време на интернет.
Тие би можеле да дејствуваат речиси како пророци или шамани, да го шират добриот збор и да ги водат потенцијалните верници, додека други можеби само демнат во коментарите.
Тие би можеле да веруваат во сите или само во некои од овие идеи – дел од привлечноста на интернет духовноста е тоа што совршено може да се избере и да се избере – но повеќе од сè, тие веруваат во важноста да се задржи отворен ум за што и да е друго таму. .
Ребека Џенингс, новинарка во Вокс која ја покрива интернет културата, го праша Џозеф Русо, професор по антропологија на Универзитетот Веслијан, дали оваа слабо поврзана мрежа на верувања некогаш може да се соедини и да формира свој вид религија. „Мислам дека веќе има“, рече тој.
Наречете го тоа религија на „само поставување прашања“. Или религијата на „правење сопствено истражување“. Сè уште е во повој и еволуираше во обид да се поправи општествената грешка.
Религијата на Интернет кулминираше со насилство во реалниот свет, а најочигледни примери се државниот удар поврзан со Канон на 6 јануари и теориите на заговор околу вакцините кои спасуваат животи.
Размислете за широко распространето вклучување на астрологијата во изминатата деценија, обновениот интерес за холистичката медицина или идејата дека целата ваша личност може да се определи со позиционирањето на ѕвездите во моментот на вашето раѓање.
Религијата на Интернет поставува прашања како: „Која е штетата во верувањето? и „зошто да не бидам подготвен за најлошото?“ Колку подлабоко одите, толку е потешко да се одговори на овие прашања.
Спротивставување на теориите на заговор
Аби Ричардс, истражувач на дезинформации што го создава ТикТокерство за тоа како теориите на заговор се шират на интернет, редовно соработува со научници за да ги разоткрие и контекстуализира штетните митови.
Таа гледаше како хаотичните тековни настани – трагедијата на Астроворлд и Ковид-19 – поттикнаа погласни разговори околу духовноста од ТикТокери, без разлика каде спаѓаат во идеолошкиот или политичкиот спектар.
Кога огромни делови од луѓе се чувствуваат како да немаат моќ против злосторствата, тврди таа, тие имаат тенденција да се определат за наративи кои даваат едноставен одговор за тоа зошто светот е толку застрашувачки.
„Со случајот со Астроуорлд, организаторите не ја направија својата длабинска анализа и тие му дадоа приоритет на профитот пред здравјето и безбедноста на луѓето.
Во нејзиното видео за сатанистичката симболика на Астроворлд, Хуарез рече: „Верувам дека има добро и зло. Но, ако некој е повреден и како човечко суштество не преземате нешто, тоа значи дека ви недостасува емпатија и тоа не доаѓа од добро место. Тоа, за мене, е демонско“.